måndag 15 december 2008

Vi är bra

Ny vecka, och den allra sista innan jul. I dag var det en ovanlig dag, för jag fick syn på en härligt blå himmel. Rimfrosten glittrade på tak och skolgård och allt såg kallt och fräscht ut, kanske det blir en vit jul?

Jag var runt på skolan och passerade sexornas klassrum. Här träffade jag killen som så gärna ville hjälpa till med något.
- Vad är det du vill göra då, frågade jag?
- Vad som helst, blev svaret.
- Berätta om vad du tänker om lärande?
- Det är bra att lära sig, det är bra här på skolan, för mig räcker det med godkänt.
- Är det så, vill du inte mer då?
- Jo, det är nog bra, jag ska tränar för att lära mig mer.

Sen hade jag budgetuppföljning med Gunilla som är ekonomisk controller. På vår skola har vi i flera år haft svårt att få pengarna att räcka, och det är därför viktigt att ha koll på vad saker kostar. Nu börjar vi hitta system för det här och det vi planerar håller skapligt bra. Det roligaste i dag var att Gunilla sa att vi var jätteduktiga, att vi hade full koll och att hon brukar berätta det för andra i stadshuset.

Jippi, för oss
Karin

-

Inga kommentarer: