onsdag 17 december 2008

Jag kan

Det här var en riktigt bra dag som startade i samlingssalen tillsammans med barnen i Igelkotten. Som en julklapp till oss själva har vi bokat en grupp från Slavateatern, och idag var det första dagen. Vi fick lära oss en häftig sång med märkliga danssteg. en del i dansen var en massa snurrande - och då fick vi ett trix som man inte blir yr i huvudet. Oj - nu kom jag på att jag har lovat att inte berätta vad vi gjorde - så jag avslutar med att säga att det var kanonbra - alla barnen var nöjda - och det gick väldigt mycket ut på att bevisa för sig själv att - jag kan.

Sen var jag också hos tvåorna på verksamhetsbesök. En grupp jobbade de med stavning och dubbelteckning - och jag fick lära mig hur man vet om det ska vara k eller ck. Den sista gruppen jobbar med tidslinjen och de var fantastisk duktiga på att läsa osynlig text - och en sång om trilobiten. Flera gånger hör jag barn som uttrycker sig nöjda med att de kan - det är skönt att höra.

Tycker
Karin

5 kommentarer:

Ulrika Jonson sa...

Trilobit sången blev jag nyfiken på, var det månne den om hur jorden kom till år det ingen som vet...?

Nu bloggar e-mentorerna...på blogspot...finns på www.edu.sodertalje.se som genväg under just fliken genvägar.

/ Ulrika

Anonym sa...

Tackar så mycket för den fina julgruppen!

Hoppas du får en riktigt trevlig jul och ett gott nytt år!!

Kramar
Emma

Anonym sa...

Åh, jag vill också uppleva slavateatern igen. De brukar vara sååå bra! Hoppas jul och nyår varit bra för er alla! Jag dyker nog upp på skolan framöver, det börjar bli dags att starta inskolningen;) Hälsa alla Helenelundare med en varm kram - små som stora!/Louise

Anonym sa...

Till ullis: jag har sångerna, så hör av dig om du vill ha dem

Anonym sa...

Till Ullis: det var evamarie som har sångerna om trilobiten och de andra sångerna.