tisdag 11 november 2008

Bra lärare

Fyrorna håller på att träna på multiplikationstabellen. Lärarna har hittat ett program på nätet som slumpar ut tal, och alla är med och tävlar. En av lärarna har rekordet och eleverna blir allt duktigare. Här om dagen kom en av flickorna och var upprörd, och berättade om kompisen som fuskade - som tränade hemma!

När jag träffade elevrådet förra veckan pratade vi om vad som skulle vara intressant att skriva om på min blogg. En av pojkarna sa at han skulle vilja läsa om hur bra lärare ska vara. Själv tyckte han att en bra lärare är någon som hjälper oss och lyssnar.

Jag har idag lyckas få in möjligheter för dig som läser det här att skriva en kommentar, och jag har redan fått respons på texten från igår. Så nu ber jag om hjälp - fundera på vad du tycker är egenskaper hos en bra lärare och berätta vad du tycker. Tryck på den orange texten Kommentar här nedanför. Skulle vara kul att få in en massa synpunkter som vi skulle kunna diskutera på skolan.

hälsningar
Karin

1 kommentar:

Unknown sa...

Vad heter det där matteprogrammet?