tisdag 25 november 2008

Höstsol

Idag har det varit en fantastiskt vacker dag, men solsken och glittrande snötäcke. Jag har haft förmånen att åka på konferens i Södermanland och det är otroligt vackert i vårt fina land. Vi åkte förbi små samhällen, och såg en hel del skolgårdar. Men ingen av skolorna är som Helenelundsskolan, och det beror på att vi är unika. Att det är vi som tillsammans utgör skolan och det är vi tillsammans som skapar varje dag, molnig eller solig.

På min konferens träffar jag alla andra rektorer från Södertälje kommun och det är alltid trevligt och spännande. Det finns så mycket kunskap och klokhet och jag suger i mig och samlar smarta idéer och lösningar att ta med hem. Och alltid när jag hör hur det är på de andra skolorna tycker jag att det finns det som låter bra, men inte någon skola är som vår skola. Det ska vi värna om och fortsätta att utveckla.

Huset jag bor i heter Höstsol,
trevligt namn, tycker Karin

Inga kommentarer: