fredag 7 november 2008

Äntligen fredag

Morgonmöte med de flesta i personalen och traditionellt fredagsfika, är ett fint avslut på veckan. Första vecka med min blogg och det har gått långt över förväntan. Jag har fått mycket positiv respons och glada kommentarer. Ytterligare ett sätt att föra ut hur och vad jag tänker i mitt ledarskap.

Det handlar om val - att välja se och ta till mig det som är positivt. Jag var med ettorna i Nyckelpigan idag och de är så häftigt att se hur det spritter av dem av lust. När de får hämta sina planeringar - fantasifullt uppritad som en orm - sätter de sig och färglägger arbeten som är klara under veckan. Med stort flit och glädje sätter de sedan igång att lösa uppgifter i matteboken. Det är spännande att se hur duktiga de är på att följa strukturen, här är min låda, i pärmen ska pappret sitta, pennor finns på hyllan och så tillbaka till platsen. Att vara sju år, att få gå till skolan, träffa kompisar och sin lärare - det är livet. På tavlan sitter dagens schema i form av bilder så att alla förstår - andra timmen är idrott, det är också populärt - äntligen fredag.

Ha en skön helg önskar
Karin

Inga kommentarer: