torsdag 13 november 2008

Vara positiv

I trean träffade jag röda gruppen, den blå var på slöjden. Idag var det läsgrupp och gänget började på en ny bok. Boken heter Djurspanare och handlar om Sveriges landskapsdjur. Jag är grymt imponerad av hur duktiga läsare de har blivit på det senaste året. Vi satsar ju extra mycket på läsningen och en del i detta är att en vuxen träffar en liten läsgrupp och har bokprat. Fröken hade både karta på väggen och på sin egen kropp, högst upp har vi Lappland, längst ner Skåne och här i magtrakten bor vi. Sen pratades det om alla Landskap och vilka djur det handlar om. Det kan vara svårt att veta vad en Ekoxe, Lavskrika och Tjäder är. Gruppen resonerade och tar lärdom av varandra. Någon vet att Trana är en fågel, som har långa ben och lång hals, som stoppar ned huvudet i sanden....eller, nej det var ju strutsen. Och Hasselmus det är ju en sådan där liten söt. Vilka härliga positiva elever.

Nu börjar det trilla in kommentarer på min blogg, och det är fantastisk kul med all positiv respons. Den största vinsten hittills är att jag själv har blivit så glad, samtidigt blir jag ännu mer stärkt i min tro på att vi mår så bra av att vara positiva. Så fortsätt med det.

tills vi hörs
Karin

1 kommentar:

Ulrika Jonson sa...

Karin, jag blir glad av att läsa din blogg. Vilket härligt intiativ av dig - dert finns så fantastiskt mycket positivt att ta vara på i vardagen. / Ulrika J