måndag 3 november 2008

Dag ett

I dag börjar jag att skriva blogg. Under senaste veckan har jag funderat på hur jag på bästa sätt kan berätta om allt bra som händer på vår skola. Jag tror att vi mår bra av att tänka på bra saker - jag väljer att tänka på bra saker. Det vore bra om det var fler som också vill välja det som är bra.

Eftersom jag inte har haft någon blogg förut och inte ens läst någon förrän nu i helgen, var jag tvungen att ta reda på hur man gör. Jag har frågat runt och fått hjälp från mina barn. Det här är dag ett, och jag räknar med att utvecklas i mitt lärande och målet är att nå er som är intresserade av att det är bra på Helenelundsskolan.

Idag hade vi elevråd - vi har ett fantastiskt bra elevråd, med duktiga elever och en charmig ordförande. Jag bad elevrådet om hjälp med min blogg och fick bra tips. "Skriv om dina underbara elever" - och självklart är det jag ska göra.

Det här var dag ett med min blogg

Vi hörs
Karin

Inga kommentarer: