måndag 24 november 2008

Vilken match

Nu är jag tillbaka från en vecka i solen på Gran Canaria till snöstormen här hemma, tänk vilka kontraster. Att kroppen känner av temperaturskillnader på 30 grader är ganska lätt att förstå och vara beredd på. Samtidigt har vi kanske inte samma förståelse för alla andra tvära kast vi möter i vår vardag. Alla tycker att det är fint och roligt med den första snön, samtidigt blir det ofta allt för många snöbollar som gör ont.

Jag tror på att ta matchen mot skojbråket, att vi alla kan vara nogsamma med att få hejd på de lekar som inte är på lika villkor och så lätt blir fel. Att vi som vuxna bjuder in till alternativa aktiviteter där vi tillsammans utvecklas och har kul. Visar hur det är att umgås och även träna sig på att tävla, kunna vinna och förlora.

Idag mötte personallaget åk 4 i innebandy. Det var många delmatcher och de flesta eleverna var uppe på plan. Vi har fantastiskt duktiga lirare som springer, dribblar och passar. Det var väldigt många som idag presterade långt över sin förmåga, jag tänker på dig som lyckades få till så snygga mål. Jag tänker på dig som trots att det måste vara rejält läskigt, vågar krypa in i skyddsutrustningen och ställa (sätta) dig i målet. Och jag tänker på all härlig publik som hejade, tjoade och stöttade kompisarna. Jag vet inte hur matcherna gick, men för mig var alla vinnare. Eller som en av lärarna kommenterade "tänk att få betalt för att ha så här roligt".

Vilken match,
tack säger Karin

Inga kommentarer: